0
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
>> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | خرید و فروش انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی با بهترین قیمت (لیست قیمت 30 فروردين 1403)

آشپزخانه صنعتی، یک محیط آماده کاملا مجهز است که حجم بالایی از غذاها و نوشیدنی ها را جهت مصرف در محل تهیه و آماده می کند. صنعتی نامیدن آشپزخانه به این معنی است که برای آماده سازی و پخت انبوهی از مواد غذایی مجهز به تجهیزات و ماشین آلاتی گردیده که از از لحاظ ابعاد، وزن، قدرت، سرعت، کیفیت، استحکام و میزان بازدهی، برتر از مدلهای خانگی هستند. همچنین تجهیزات آشپزخانه صنعتی از ویژگی های ایمنی برخوردار می باشند مانند دارا بودن محافظ ها یا میکروسوییچ ها و یا سنسورها که به ندرت در تجهیزات طراحی شده برای استفاده مسکونی یافت می شوند. محدوده استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی به رستوران ها، فست فودها، هتل ها و تالارهای پذیرایی ختم نمی شود بلکه شامل آشپزخانه ادارات، شرکت ها و ارگان ها نیز می گردد از جمله دانشگاه ها و پادگان ها یا شرکتهایی که غذای کارمندانشان را تامین می کنند. در نتیجه تجهیزات آشپزخانه صنعتی به کلیه ابزاری گفته می شود که در هر فضا یا محیطی برای تولید، تهیه یا سرو مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بدون شک تجهیزات آشپزخانه صنعتی فقط شامل ماشین آلاتی نمی گردد که برای اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرند بلکه از قاشق، چنگال و قابلمه گرفته تا میز برش یا کانترها را شامل می گردد. حتی جارو و تی، سطل زباله و سایر وسایل نظافت را نیز می توان در این گروه قرار داد. اما شرکت کابان تجهیز به صورت تخصصی در امر فروش دستگاه های مورد نیاز در آشپزخانه رستوران ها، فست فودها، هتل ها و کافه ها فعالیت دارد. ماشین آلاتی که در فرایند آماده نمودن مواد اولیه غذایی تا طبخ و سرو آنها دخیل هستند.

آشنایی با انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی : کابان تجهیز

از آنجاییکه همه سفارش‌های مشتریان در آشپزخانه صنعتی تهیه و توزیع می‌شود، بنابراین مهم است که این منطقه را تا حد امکان تجهیز کنید. به همین دلیل باید با تجهیزات آشپزخانه صنعتی به خوبی آشنایی داشته باشید تا کسب و کارتان را بهینه سازی نمایید. در ادامه به طور خلاصه شما را با کلیدی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا می سازیم. 

  • آماده سازی : بخش اعظم تجهیزات آشپزخانه صنعتی را دستگاه هایی تشکیل می دهند که برای آماده کردن مواد اولیه خوراکی جهت تهیه غذاها و دسرها و یا انواع نوشیدنی ها کاربرد دارند. تجهیزات آماده سازی، دستیارهای حرفهای برای سرآشپزها به حساب می آیند و سبب افزایش سرعت و دقت آنها می شوند. برای نمونه، انواع اسلایسر، خلال کن، کالباس بر، چرخ گوشت، مخلوط کن و بلندر، میکسر، غذاساز، همزن و آسیاب در این گروه از تجهیزات آشپزخانه صنعتی قرار می گیرند که کارهای متفاوتی نظیر برش دادن، مخلوط کردن، هم زدن، ترکیب مواد، خرد کردن، پودر کردن و پوره کردن مواد مختلف را انجام می دهند.
  • پخت و پز : دستگاه های طبخ بسته به لیست غذاهایی که سرو می کنید متفاوت هستند اما در هر صورت، این تجهیزات همچون اجاق گاز و فر، جریان کل آشپزخانه را تعیین می کنند. در واقع بخش پخت و پز، قلب آشپزخانه شما محسوب می گردد و نقطه ایست که جادوی آشپزی اتفاق می افتد. ظهور غذاهایی با طعم و مزه بی نظیر در این قسمت اتفاق می افتد. از اینرو با در نظر گرفتن مدل طبخ و نوع غذاها، تجهیزات پخت و پز متفاوت هستند. برای مثال جهت آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده و برشته نیاز به سرخ کن هست و یا رستوران هایی که دونر کباب سرو می کنند باید دستگاه کباب ترکی برای گریل کردن گوشت و چاقوی مخصوص برای برش داشته باشند. دستگاه های گریل، سرخ کن، کباب پز، توستر، ساندیچ میکر، انواع فر و ده ها دستگاه دیگر در این دسته قرار می گیرند.
  • تجهیزات برودتی : یخچال و فریزر از آشنا ترین و ضروری ترین اجزای هر آشپزخانه ای به شمار می روند. خواه آشپزخانه خانگی باشد، خواه آشپزخانه صنعتی، جهت تازه نگه داشتن و جلوگیری از فساد مواد غذایی و غذاهای مختلف تا زمان مصرف، نیاز به یخچال می باشد. مسلما ظرفیت یخچال بستگی به نیازهای رستوران شما دارد. هنگام انتخاب این تجهیزات آشپزخانه صنعتی، حجم و میزان مواد غذایی را که می خواهید ذخیره داشته باشید، مشخص کنید. از سایر تجهیزات سرمایشی می توان به دستگاه های یخ ساز، بستنی ساز، آبسرد کن و شربت ساز اشاره نمود. 
  • تجهیزات نگهداری : با توجه به مصرف بالای مواد غذایی در آشپزخانه های شلوغ، نیاز به ظروف و دستگاه هایی هست که بتوان موادی مانند انواع سبزیجات، سس ها، سوپ یا خورشت را به صورت سرد یا گرم نگهداری کرد.
  • سیستم های تهویه : با توجه به اینکه پس از ساعتها آشپزی، فضا آکنده از ذرات چربی، دود، بخار و گرما می گردد و انواع وا اقسام بوها در فضا می پیچد، دستگاه هایی همچون هود و فن، نیاز مسلم آشپزخانه های صنعتی به شمار می روند تا با تهویه هوا، محیط را هم برای کارکنان و هم مشتریان دلپذیر کنند.
  • تجهیزات شست و شو : قاعدتا شستشوی حجم بالایی از ظروف نه تنها کار ساده ای نیست بلکه بسیار زمانگیر هم هست و نیاز به نیروی کار بیشتری می باشد. دستگاه هایی مانند ماشین ظرفشویی یا سیخ شور از تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می گردند که سبب افزایش سرعت کار و صرفه جویی در هزینه ها می شوند.
  • در انتها باید گفت ممکن است بر اساس نیازهای شخصی کسب و کارتان به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشید که می تواند شامل دستگاه هایی همچون بستنی ساز، یخ ساز، قفسه بندی، دستگاه های آسیاب ادویه و ده ها وسیله دیگر باشد. در واقع خرید این تجهیزات آشپزخانه صنعتی امری کاملا سلیقه ای است. 

راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی : کابان تجهیز

موفقیت یا شکست رستوران شما تا حد زیادی با تجهیزات آشپزخانه مرتبط است. انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی حرفه ای به شما کمک می کند نیازهای آماده سازی و پخت را به بهترین شکل برآورده کنید و در محیط رقابتی امروزی موفق عمل نمایید. از اینرو هنگام انتخاب و خرید دستگاه ها باید پارامترهایی را در نظر داشته باشید که برخی از آنها عبارتند از:

  • حجم کار : در ابتدای امر، تعداد مشتری ها و مقدار مواد غذایی که در طول روز مورد استفاده قرار می دهید را برآورد نمایید تا بتوانید تجهیزاتی خریداری کنید که جوابگوی حجم کار شما باشند. معمولا اغلب تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ظرفیتهای مختلف تولید می گردند و بازدهی های متفاوتی دارند.
  • اندازه تجهیزات آشپزخانه صنعتی : ابعاد دستگاه ها باید متناسب با فضایی باشد که در اختیار دارید و البته چیدمان درست نیز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه ابزار تمیز کردن و شستشو باید در محلی دور از تجهیزات آماده سازی یا پخت و پز قرار بگیرند. اگر ابعاد تجهیزات آشپزخانه صنعتی بزرگتر از محیط شما باشند، مانع از حرکت آزادانه تیم و سرآشپزها می گردند.
  • مدیریت بودجه : از آنجایی که هزینه‌ی متوسط خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شش رقم می‌رسد، به همین دلیل، مدیریت بودجه بسیار مهم است تا کلیه اقلام مورد نیاز خود را با هزینه ای که در اختیار دارید، متعادل کنید. ابتدا ضرورت هر یک از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را در فضای کاری خود بررسی کرده و اقلام ضروری را خریداری نمایید. دستگاه های اصلی مانند اجاق گاز یا یخچال در اولویت قرار دارند و سعی کنید آنها را از برندهای شناخته شده خریداری نمایید حتی اگر قیمت بالایی داشته باشند. سپس به سراغ سایر دستگاه ها که در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بروید.
  • جنس و کیفیت مواد بکار رفته : هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که جهت رعایت استانداردها و اصول بهداشتی، این دستگاه ها باید براحتی مورد نظافت و شستشو قرار بگیرند. بنابراین جنس بدنه و قطعات خصوصا قسمتهایی که در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند باید از جنس ضدزنگ باشند. در میان متریالهای مختلف، استنلس استیل یکی از بهترین آلیاژها در صنایع غذایی به شمار می آید. 

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی : کابان تجهیز

چنانچه به فکر راه اندازی یا ارتقای رستوران، فست فود، کافه و یا حتی کسب و کار خانگی هستید، کابان تجهیز یک فروشگاه بزرگ چند منظوره است که تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی را پوشش می دهد (خواه یک دستگاه ساده و کوچک مانند همبرگر زن دستی باشد خواه دستگاه های بزرگتر و پیچیده تر همچون بخارپزهای گازی یا برقی) تا بتوانید بدون اتلاف وقت و مراجعه به چندین فروشگاه، تجهیزات مورد نیازتان را یکجا خریداری نمایید. اگر نیاز به جایگزین کردن تجهیزات آشپزخانه صنعتی قدیمی و فرسوده خود با مدلهای جدید دارید، می توانید فقط با یک تماس تلفنی، از مشاوره کارشناسان کابان تجهیز بهره مند گردید تا جدیدترین دستگاه ها را به شما معرفی کنند.

10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()