0
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
>> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در تجهیزات بسته بندی
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

تجهیزات بسته بندی

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

تجهیزات بسته بندی | خرید و فروش انواع تجهیزات بسته بندی با بهترین قیمت (لیست قیمت 31 فروردين 1403)

امروزه بسته بندی به یکی از بخشهای مهم خرید و فروش، تجارت و اقتصاد در زندگی ما تبدیل شده است که برای نگهداری، حفاظت، ماندگاری بیشتر و حمل و نقل آسان محصولات کاربرد دارد. آنچنان که از شواهد بر می آید قدمت بسته بندی به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد که انسانهای اولیه جهت نگهداری از مواد غذایی، آنها را با مواد طبیعی همچون پوست حیوانات، سنگ، چوب یا خاک رس می پوشاندند. با پیشرفت تمدن، استفاده از مواد بادوام تری نظیر مقوا، پلاستیک و کاغذ برای بسته بندی رواج پیدا کرد و همزمان منجر به توسعه تکنولوژی در این زمینه گردید.

بسته بندی کاغذی اولین بار در قرن شانزدهم رایج شد. در این زمان، اروپایی ها شروع به استعمار مناطق جدیدی از جهان کردند و به راهی برای حمل و نقل غذا و سایر کالاها نیاز داشتند. آنها کاغذ را به دلیل سبک وزن بودن و حمل و نقل آسان انتخاب کردند.

عصر مدرن بسته بندی از دهه 1800 آغاز گردید که بازرگانان شروع به بسته بندی کالاها در کاغذ و مهر و مو کردن آنها با موم نمودند. این دوران تا اختراع پلاستیک در قرن بیستم ادامه یافت. یکی از اولین نمونه های بسته بندی پلاستیکی، بطری شیر است که در فرانسه مورد استفاده قرار می گرفت و قدمت آن به دهه 1850 برمی گردد. پس از آن، استفاده از پلاستیک در بسته بندی در دهه 1950 گسترش یافت که به جهت بادوام بودن، ماندگاری بالا و همچنین قالب گیری در شکلهای مختلف به سرعت رواج پیدا کرد. قرن بیست و یک آغازگر روی کار آمدن الیاف مصنوعی جدید بود که تنوع منحصر بفردی برای بسته بندی به دنبال داشت. تا به امروز که بسته بندی با مواد مختلف بسته به نوع محصولات انجام می شود، این صنعت راه طولانی را طی کرده است.مسلما هر یک از مواد مورد استفاده در بسته بندی نیاز به دستگاه ها و تجهیزات خاصی دارد. بنابراین تجهیزات بسته بندی نیز همواره دچار تغییر و تحول بوده اند. 

اما داستان در مورد این ماشین آلات کمی متفاوت است. فناوری کاغذ سازی توسط چینی ها شرایط را در تاریخ برای تولید بسته بندی کاغذ فراهم کرد. در سال 1850 با کاهش قیمت کاغذ، بسته بندی مواد غذایی رونق پیدا کرده و در سال 1852 ماشین آلات بسته بندی کیسه های کاغذی توسط آمریکاییها اختراع گردید. اما در سال 1861 آلمان اولین کارخانه ماشین آلات بسته بندی در جهان را تأسیس کرد و حدود 50 سال پس از آن دستگاه شکل دهی، پر کردن و آب بندی تمام اتوماتیک را عرضه نمود. پس از این تاریخ با توسعه و پیشرفت مستمر علم و فناوری، تجهیزات بسته بندی نیز به طور فزاینده ای طراحی و تولید شدند و در صنایع مختلف دخیل گشتند که امروزه سهم عمده این ماشین آلات مربوط به بسته بندی مواد غذایی می باشد. این روزها که هر لحظه انبوهی از محصولات و کالاها تولید شده و روانه بازار می شوند، تجهیزات بسته بندی نیز با بهره گیری از آخرین فناوری ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و احتمالاً در آینده شاهد دستگاه های نوآورانه و منحصر به فردتری خواهیم بود.  در ادامه شرکت کابان تجهیز به طور مختصر انواع تجهیزات بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد تا چنانچه برای رونق کسب و کارتان نیاز به خرید این دستگاه ها دارید با اطلاعات کامل اقدام نمایید.

مزایای بسته بندی کردن محصولات و کالاها : کابان تجهیز

در حال حاضر بسته بندی نقش اساسی و کلیدی در اقتصاد و جامعه ما دارد. با کمک تجهیزات بسته بندی می توان انواع و اقسام محصولات از مواد غذایی گرفته تا لوازم آرایشی را به خوبی در برابر عواملی همچون ضربه، رطوبت، گرد و خاک، نور خورشید، نفوذ انواع آلودگی ها و میکروبها  و سایر آسیبهای احتمالی محافظت کرده و حمل و نقل آنها را آسان ساخت. حتی برخی از تجهیزات بسته بندی به گونه ای عمل می کنند که از خراب شدن محصولات برای مدت بیشتری جلوگیری می گردد و افزایش ماندگاری مواد غذایی را به دنبال  دارد. حفظ طعم ومزه، بو، تازگی و شادابی و شکل ظاهری محصولات از دیگر مزایای بسته بندی به شمار می روند. بسته بندی نه تنها موجب نگهداری و حفظ اصول بهداشتی محصول می شود، بلکه عاملی مهم در فروش نیز محسوب می گردد. بسته بندی مسئول جذاب تر کردن محصولات برای مصرف کنندگان است و به آنها کمک می کند تا از برندهایی که می شناسند محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند. بی شک یک بسته بندی زیبا و شکیل خریدار بیشتری را جذب خواهد کرد.

با استفاده از تجهیزات بسته بندی سرعت تولید در کارگاه ها و کارخانجات افزایش یافته و موجب برآورده نمودن تقاضاهای بیشتری می گردد که منجر به افزایش سود دهی می شود. از طرف دیگر دستگاه هایی که چند کار را همزمان انجام می دهند، نیاز به نیروی انسانی را کمتر کرده و سبب کاهش هزینه ها می شوند. همچنین با بکارگیری تجهیزات بسته بندی احتمال خطای انسانی کاهش یافته و جریان خط تولید با مشل مواجه نمی گردد.

انواع تجهیزات بسته بندی : کابان تجهیز

این دستگاه ها تنوع بسیار گسترده ای دارند که در ادامه، شما را با مدلهایی که برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارند، آشنا می سازیم. تجهیزات بسته بندی مواد غذایی به دو شکل خانگی و صنعتی موجود هستند که آنها را بر اساس نوع کارایی شان به دسته های زیر می توان تقسیم بندی کرد.  

دستگاه دوخت : با استفاده از این دستگاه ها می توان به راحتی لبه های انواع بسته های پلاستیکی، را با حرارت دهی به هم چسباند یا اصطلاحا دوخت. البته مدلهای سرکیسه دوز واقعا مانند چرخ خیاطی عمل می کنند و سر گونی ها را می دوزند.

دستگاه سلفون کش : یکی دیگر از روش های بسته بندی است که به راحتی بر روی محصول مورد نظر سلفون می کشد.  

دستگاه بسته بندی وکیوم : این دستگاه ها با مکش هوای داخل بسته ها، آنها را تخلیه می کنند که در اغلب مدلها برای جلوگیری از رشد میکروب ها از گازهای بی اثر همچون نیتروژن و ازت جهت ایجاد خلا در بسته بندی استفاده می گردد تا مواد غذایی طول عمر بیشتری داشته باشند.

دستگاه بسته بندی شیرینگ : این دستگاه عملکردی  بسیار ساده دارد؛ کافیست تا نایلون شیرینک را به  دور محصول بپیچید و آن را از  تونل گرم عبور دهید. حرارتی که تونل دستگاه ایجاد می کند به محصولات بسته بندی شده هیچ  آسیبی نمی رساند. از دستگاه شیرینگ پک می توان در تمامی کارخانه های تولید مواد غذایی و هر کارگاه و یا کارخانه ای که به تولید محصولی خاص می پردازد استفاده کرد.

دستگاه سیل : این تجهیزات بسته بندی برای پلمپ کردن دهنه انواع ظروف پلاستیکی و شیشه ای مانند بطری آب و آبمیوه، شیر، سس، لیوان های یکبار مصرف و غیره کاربرد دارد.

در انتها باید گفت دستگاه های بسته بندی به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند که معمولا مدلهای دستی مصارف خانگی  دارند و مدلهای نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در محیط های نیمه صنعتی و صنعتی بکار برده می شوند.

راهنمای خرید تجهیزات بسته بندی مناسب : کابان تجهیز

برای خرید دستگاه بسته بندی به نکاتی چون طول عمر دستگاه، نحوه کاربری، جنس بدنه و کیفیت قطعات، طراحی دستگاه، ابعاد و وزن دستگاه، میزان انرژی مصرفی، سرعت در بسته بندی، حجم کار، محیط کار، برند و قیمت توجه داشت.

قیمت تجهیزات بسته بندی : کابان تجهیز

قیمت دستگاه های بسته بندی بسیار متفاوت است؛ زیرا در انواع و اقسام مختلف و در ابعاد متفاوت در بازار به فروش می رسند. اگر به خرید دستگاه بسته بندی فکر می کنید بهتر است اول نیاز خود را در نظر گرفته و سپس، از قیمت دستگاه بسته بندی مورد نظر آگاه شوید. مقایسه قیمت دستگاه بسته بندی با سایر کالاهایی که در خط تولید خود دارید بسیار هوشمندانه است؛ زیرا دستگاه بسته بندی یکی از قسمت های اصلی تولید حساب می شود.

 خرید و فروش دستگاه بسته بندی در کابان تجهیز

برای خرید دستگاه بسته بندی ابتدا باید نیاز شغلی خود را در نظر بگیرید تا با توجه به محصولاتی که باید بسته بندی کنید، بتوانید دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. سایت کابان تجهیز در نظر دارد شما را در خرید دستگاه بسته بندی یاری کند. برای دیدن عکس و توضیحات دقیق در مورد هر دستگاه می توانید به فروشگاه آنلاین کابان تجهیز سر بزنید و یا از طریق تماس تلفنی از اطلاعات مشاوران که شما را در امر خرید دستگاه بسته بندی یاری می کنند، بهره مند گردید.

10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()