0
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
>> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

تجهیزات کافی شاپ

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

تجهیزات کافی شاپ | فروشگاه اینترنتی خرید و فروش انواع تجهیزات کافی شاپ با بهترین قیمت (لیست قیمت 8 ارديبهشت 1403)

تاریخچه‌ای کوچک

بهتر است صفحۀ تجهیزات کافی شاپ را با چند حقیقتِ تاریخیِ مهم دربارۀ قهوه و کافه و کافی‌شاپ‌ها پر کنیم! هرچه باشد، کافه‌ها را باید اجداد کافی‌شاپ‌های امروزی دانست. با این حال، اجازه دهید ابتدا با قهوه آغاز کنیم. می‌‌دانستید نخستین نشانه‌های مصرف قهوه، در میانه‌های قرن پانزدهم میلادی، و در بین صوفیان یافت شده‌ است؟ عارفان صوفی در آن زمان چیزی می‌نوشیدند تا برای راز و نیاز و ذکرگویی، تمام شب بیدار باشند. آنها دانه‌های قهوۀ خشک را در آب جوش می‌جوشاندند تا به نیت خود برسند. داستان کامل قهوه خوردن و تشکیل کافه‌ها را می‌توانید با عنوان The First Cafes – The History Of Cafes از سایت helenacoffee مطالعه کنید. احتمال می‌داده‌اید که قهوه را ابتدا اروپاییان نوشیده باشند، نه؟!

داستان قهوه و کافی‌شاپ جالب‌تر هم خواهد شد اگر بدانید منشا به‌وجود‌آییِ کافه‌های اروپایی که از قرن هفدهم پیدا شدند، قهوه‌خانه‌های امپراطوری عثمانی، ایران و شبه جزیره عربستان در قرن پانزدهم میلادی بوده‌اند. و آنچنان که در برخی سایت‌های فارسی زبان آمده است، نخستین نشانه‌های کافه و کافه نشینی، با انقلاب فرانسه آغاز نمی‌شود. حتی در صفحه Coffeehouse در ویکی‌پدیا نیز، دمشق و شبه جزیره عربستان به عنوان نخستین نشانه‌های کافه‌نشینی، با تمام مظاهر امروزی‌اش، معرفی شده است که در قرن پانزدهم به وجود آمده است و سپس در طول قرن شانزدهم در تمام امپراطوری عثمانی پخش شده است و در نهایت به اروپا رسیده است.

گزارش جهان‌گرد مشهور فرانسوی قرن هفدهم، ژان شاردن از قهوه‌خانه‌های ایران گویای همه‌چیز است: مردم به گفتگو می‌پردازند، آنجا اخبار رد و بدل می‌شود و کسانی که به سیاست علاقه‌مند هستند، با آزادی کامل و بدون ترس، از دولت انتقاد می‌کنند، زیرا دولت به آنچه مردم می‌گویند توجهی نمی‌کند. بازی‌های بی‌ضرری شبیه چکر (بازی‌ای شبیه تخته نرد خودمان)، لی لی و شطرنج انجام می‌شود. علاوه بر این، ملاها، دراویش و شاعران به نوبت به نظم یا نثر داستان می‌گویند. اینها همه امروزه هم در کافه‌ها و حتی کافی‌شاپ‌ها بی‌کمو کاست دیده می‌شود.

دنیای بزرگ دستگاه‌های کافی شاپ

با این اوصاف، اگر گمان می‌کنید کافی‌شاپ‌ها صرفا جایی برای نوشیدن قهوه‌اند، به کلی اشتباه می‌کنید. گرچه کافی‌شاپ‌ها با همان قهوه جاپایشان را در دنیای امروز سفت کرده‌اند، اما آنچنان‌که می‌د‌انیم، امروزه جایی بیش از آن هستند که فقط در آن بنشینید و قهوه بنوشید و تجهیزات و دستگاه‌هایی که در آنها استفاده می‌شود نیز بدیهتا بسیار بسیار بیشتر از پانصد سال پیش است. از همۀ اینها گذشته، هرگز نمی‌توانید تصور کنید یک کافی شاپ کوچک، چه تنوع و گوناگونیِ عظیمی در دستگاه‌ها و تجهیزات دارد. آنقدر وسایل ریز و درشت برای تجهیز کردن یک کافی شاپ مجهز نیاز است که لیست خریدتان برای مجهز کردنش سر به فلک می‌زند.

حوزه تجهیزات کافی شاپ بسیار گسترده است و صدها قلم دستگاه و وسیله ریز و درشت را شامل شود. با این حال، به صورت کلی انواع تجهیزات کافی شاپ را می‌توان در سه دسته قرار داد:

مواد اولیه، تجهیزات و لوازم جانبی

تمامی لوازم کافی شاپی را می‌توان در این دسته‌ جای داد و تعریف کرد. مواد اولیه شامل مواد مصرفی مانند شکر، قهوه، شیر، پودر کاکائو، سس و سیروپ، نبات، کرم قهوه و انواع پودرها و طعم‌دهنده‌ها و... است که در حوزه فعالیت فروشگاه ما نخواهد بود. دسته دوم دقیقا چیزی است که ما برای عرضه و فروش مهیا کرده‌ایم؛ یعنی دستگاه‌هایی که برای پختن و گرم کردن و به مصرف رساندن همان مواد اولیه خوراکی در دسته نخست طراحی و ساخته شده‌اند. دستگاه‌هایی که شاید کم و بیش نام‌شان به گوش‌تان خورده باشد: اسپرسوساز، سرخ کن، آسیاب قهوه، تمپر قهوه، شربت سرد کن، وافل‌ساز، ساندویچ‌ساز صنعتی، آبمیوه‌گیری، دستگاه پاپ کورن، مخلوط کن صنعتی و... از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید برای تجهیز یک کافی شاپ خرید. در آخر هم لوازم جانبی قرار دارد که شامل سینک ظرفشویی، کاسه، بشقاب، تخته‌های برش، چاقو، قاشق‌ها و فنجا‌ن‌های اندازه‌گیری، ماگ‌ها و شکرپاش و صدها ابزار دیگر می‌شود.

نکته‌ای که برای خرید تجهیزات کافی شاپ وجود دارد، مسئله آگاهی داشتن از دستگاه‌ها، قابلیت‌ها و برندهای آنهاست. این مسئله نه‌تنها هنگام خرید، بلکه هنگام استفاده از آنها نیز صدق می‌کند. یعنی اینگونه نیست که تجهیزات کافی شاپی را بتوان بدون تخصص لازم به‌کار گرفت. حتما از افرادی برای کار با این دستگاه‌ها بهره ببرید که یا دوره‌های مربوط به آموزش آنها را گذرانده باشند، یا اینکه بر حسب تجربه به خوبی از چم و خم آنها آگاه‌اند. باریستا (کافی من)، بارتندر، بارمن و ویتر (پیش‌خدمت) از جمله ردیف‌های شغلی حرفه‌ای و اصلی برای کافی شاپ است.

 

خرید و فروش تجهیزات کافی شاپ

فروش تجهیزات کافی شاپ بدون شک نیازمند تجربه و آگاهی است. فروشنده‌ای که به خوبی از تجهیزات کافی‌شاپ سردر نمی‌آورد، نه‌تنها فروشندۀ مطلوبی نیست، بلکه می‌تواند منجر به متضرر شدن خریدار هم بشود. به این ترتیب خریدار باید به خوبی محصولی را که به دنبال خرید آن است، بشناسد تا بتواند درباره قابلیت‌ها و ریزو‌بمش از فروشنده سوال کند. به این ترتیب خرید و فروش تجهیزات کافی شاپ در رابطه‌ای دوطرفه و آگاهانه بین خریدار و فروشنده به بهترین شکل انجام خواهد گرفت. در غیر این صورت خریدار به خرید مطلوب خود نمی‌رسد و فروشنده نیز از دیگر متقاضیان سلب اعتماد می‌کند. فروشگاه کابان تجهیز سعی کرده است تا این خلا را برای شما پر کند و با مشاوره و دادن آگاهی دادن درباره تجهیزات کافی شاپی در نهایت تصاحب بهترین تجهیزات ممکن را برایتان میسر کند.

قیمت تجهیزات کافی شاپ

نکته بسیار حائز اهمیتی در این باره وجود دارد که شاید در دیگر حوزه‌ها کمتر صدق کند. قیمت تجهیزات کافی شاپ می‌تواند یک نشانۀ گمراه‌کننده برای خریدارانِ بی‌تجربه در این زمینه باشد. چراکه لزوما در این بین، دستگاه‌ها و تجهیزات گران قیمت، تضمین‌کنندۀ کیفیت و کارایی آنها نیست. ای بسا دستگاه‌هایی با قیمت ارزان‌تر، بازدهی و حتی کیفیت بیشتر و بهتری در قیاس با نمونه‌های گران داشته باشند. پس گول قیمت یا تعریف و تمجید فروشنده‌ها را نخورید. به این ترتیب، قیمت تجهیزات کافی شاپ را هنگام خرید آن به دقت با دیگر مدل‌ها و دستگاه‌ها بررسی و مقایسه کنید و در صورت لزوم از یک مشاور، متخصص یا کارکشته هنگام خرید در کنار خود بهره ببرید. فروشگاه کابان تجهیز می‌تواند نقش مشاور را برای شما به خوبی ایفا کند تا به محصول مناسب‌تری با بودجه و کسب و کار خود برسید.

انواع تجهیزات کافی شاپ

همچنانکه پیشتر توضیح دادیم، تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات کافی‌شاپی بسیار است. طبیعتا این بسیاری، انواع تجهیزات کافی شاپ را نیز دستخوش تنوع و گوناگونی قرار می‌دهد. نوشتن آنها به لیست بلندبالایی منجر می‌شود که برای اثبات این ادعا برخی از آنها را اینجا می‌آوریم. برخی از انواع تجهیزات کافی شاپ عبارت است از:

دستگاه قهوه‌ساز، دستگاه اسپرسوساز، دستگاه آسیاب‌قهوه، دستگاه قهوه‌جوش، دستگاه چای‌ساز، دستگاه بخار و آب جوش، دستگاه ساندویچ‌ساز، دستگاه آیس تی، دستگاه غذاساز، دستگاه وافل‌ساز، دستگاه کرپ‌ساز، شیرگرم‌کن، لوازم دستگاه رِست (روستر)، شیکر، مخلوط کن، دیسپنسر آب جوش، تجهیزات کافه‌بار، مایکروویو، انواع تخته، انواع چاقو، انواع کاپ و ماگ و لیوان، تِمپر، بانکه، پیچر، ناک باکس، کاسه‌های مخلوط کن، یخ‌ساز، یخچال و فریزر، انواع ظروف سرو، لوازم نظافتی، لوازم مصرفی (قهوه، شکر، شیر و...)، قفسه‌بندی، ماشین ظرف‌شویی، سیستم‌های حسابداری کافی شاپ، سیستم تهویه، سیستم نمایشگر، کتری یا سماور برقی، ویترین گرم، دستگاه آبمیوه‌گیری، اجاق گاز رومیزی، میز و صندلی، سیستم صوتی و میز و صندلی.

10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()