0
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
>> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

تجهیزات پخت و پز

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

تجهیزات پخت و پز | خرید و فروش انواع تجهیزات پخت و پز با بهترین قیمت (لیست قیمت 30 فروردين 1403)

محدوده ای از آشپزخانه که مانند قلب آن عمل می کند، قسمتی است که تجهیزات پخت و پز در آنجا قرار دارند. در واقع پخت و پز به تهیه غذا توسط حرارت جهت مصرف گفته می شود. با اینکه منشا دقیق پختن غذاها ناشناخته است اما بدون شک ابداع آتش توسط انسانهای اولیه می تواند سرآغاز آشپزی باشد. در حقیقت، انسان شناسان معتقدند که ایجاد آتش و طبخ غذا نقش اساسی در تکامل انسان دارد.

شواهد باستان شناسان حاکی از این است که تهیه غذا حداقل از  300000 سال پیش وجود داشته، اما برخی تخمین می زنند که اجداد ما از 2 میلیون سال پیش شروع به پخت و پز کرده اند. پختن مواد غذایی به انسان های اولیه اجازه می داد تا از منابع غذایی وسیع تری استفاده کرده و از آنها کالری بیشتری کسب کنند. گسترش کشاورزی به عنوان نقطه عطف تاریخ بشر، تاثیر بسزایی در توسعه آشپزی و پخت و پز داشت. از آنجاییکه انسان های اولیه متوجه شدند پخت و پز غذاها باعث جویدن آسانتر و هضم بهتر آنها می شود ، توانستند از منابع غذایی وسیع تری استفاده کرده و از آنها کالری بیشتری کسب کنند.

قدیمی ترین بقایای اجاق های آشپزی فقط 400000 سال قدمت دارند. با اینحال اولین شواهد محکمی که نشان می‌دهد گونه‌های ما در حال پختن هستند، به ۲۰ هزار سال قبل باز می‌گردد، زمانی که اولین دیگ‌ها در چین ساخته شدند. علائم سوختگی و دوده روی سطوح بیرونی دیگ ها به استفاده از آنها به عنوان ظروف پخت و پز اشاره دارد. در همین حال، اعتقاد بر این است که سیستم سنتی ساختار آشپزخانه از قرن چهاردهم شروع می شود، زمانی که ارتش های نظامی اروپایی باید تغذیه می شدند.

در قرن پانزدهم اروپایی ها چند صد سال پس از چینی ها شروع به استفاده از اجاق های چدنی کردند. قرون وسطی، علیرغم اینکه به دوران تاریکی شهرت داشت، از نظر آشپزی زمان بسیار روشنی بود. در این دوره ماهیتابه ها، آسیاب فلفل، انبر، چکش و غیره رواج پیدا کردند و محبوب شدند. آشپزخانه های قرون وسطایی همچنین دارای ترازو، چنگال مرغ بریان، وردنه و حتی رنده پنیر بودند.

پخت و پز غذاهای مدرن از اواسط قرن 18 آغاز شد. در آن زمان اصناف به دنبال صدور مجوز قصابی، نانوایی و شیرینی‌پزی بودند و اجاق گاز دوباره در اواخر این قرن  اختراع گردید و  سرآغازی بر استفاده از سوخت بود.  پخت و پز تجربی در اواخر قرن بیست و یکم شکوفا شد که تحولی شگفت انگیز در تاریخ غذا و غذا خوردن بوده است. اعتقاد بر این است که آگوست اسکوفیه، بنیانگذار آشپزی مدرن، آشپزی را به یک هنر و حرفه تبدیل کرد.

ظهور الکتریسیته، تکنولوژی لوازم آشپزخانه را بسیار پیشرفته کرد و اجاق‌های برقی که در اواخر قرن نوزدهم اختراع شدند، به عنوان جایگزینی برای اجاق‌های سوخت جامد (چوبی یا زغال‌سنگ) که برای کار و نگهداری نیاز به نیروی کار بیشتری داشتند، رایج شدند. چنین بود که پس از جنگ جهانی دوم، تجهیزات کوچک و بزرگ پخت و پز دچار تغییر و تحول گردیدند و یا ابزار جدیدی روی کار آمدند و رستوران های مدرن آغاز به کار کرده و توسعه یافتند.

امروزه تجهیزات پخت و پز در طیف گسترده ای طراحی و تولید می شوند و در زمان، سلامت و انرژی کارآمدتر هستند و سبک زندگی پرسرعت و سخت ما را آسانتر می سازند. راز موفقیت یک آشپزخانه صنعتی در کنار برنامه ریزی درست، استفاده از لوازم پخت وپز جهت تهیه و سرو غذاهایی باکیفیت در کنار صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه ها است.

در ادامه فروشگاه اینترنتی کابان تجهیز شما را بیشتر با تجهیزات پخت و پز و کاربرد و ویژگیهای آنها آشنا می سازد تا چنانچه قصد راه اندازی رستوران، فست فود، هتل و غیره را دارید و یا می خواهید آشپزخانه خود را ارتقاء دهید و از لوازم مدرن استفاده کنید، بتوانید انتخاب راحتی داشته باشید.

لزوم استفاده از تجهیزات پخت و پز مناسب در آشپزخانه های صنعتی : کابان تجهیز

نصب تجهیزات پخت و پز به تهیه سریع انواع غذاها کمک می کند. یکی از فاکتورهای مهمی که افراد را به برگشت مجدد به یک رستوران ترغیب می کند، آماده شدن سریع سفارشات آنهاست. رستوران ها تنها در صورتی می توانند این کار را انجام دهند که تجهیزاتی را اختیار داشته باشند که در تحویل سریع غذایی که مشتری سفارش داده است کمک کنند. استفاده از وسایل آشپزی سنتی و قدیمی نمی‌تواند جوابگوی سفارش‌های زیاد و مداوم مشتریان باشد، به همین دلیل است که نیاز به تجهیزات پخت و پز صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که ظرفیت، قدرت و سرعت بالایی در تهیه حجم بالایی از غذاها دارند.

آماده سازی و پخت غذا با استفاده از تجهیزات حرفه ای پخت و پز به یک تجربه مفرح تبدیل می شود و مشکلاتی را که سرآشپزها با آن مواجه می شوند را کاهش می دهد، زیرا آنها مجبور نیستند ساعت های طولانی گرمای سوزان را تحمل کنند.

علاوه بر اینها، غذاها همواره با طعم و مزه یکسان در اختیار مشتریان قرار می گیرند و کیفیت غذاها تضمین می گردد. ابزار پخت و پز نقش بسزایی در بهداشت و تمیزی غذا ها دارند که منجر به افزایش مشتری و در آمد می گردد.

صرفه جویی در انرژی یکی از مهمترین مزایای پخت و پز مدرن به شمار میرود. استفاده از ابزاری مانند سرخ‌کن ها و اجاق گازهایی با مصرف انرژی پایین ضمن صرفه‌جویی در هزینه و کار سخت، ایمنی کارمندان را نیز تضمین می‌کند.

مزیت دیگر این گونه دستگاه ها این است که به دلیل طول عمر بیشتر می توانند خدمات باکیفیت را برای مدت طولانی ارائه دهند. هرگز فراموش نکنید که هر ماشینی تنها در صورتی که به خوبی از آن مراقبت کنید و مرتباً آن را تمیز و سرویس نمایید، سال ها خدمات کارآمد به شما ارائه می دهند. 

انواع تجهیزات پخت و پز : کابان تجهیز

چند نوع عمده از تجهیزات پخت و پز که ممکن است برای کسب و کار شما ضروری باشند عبارتند از: اجاق های برقی و گازی، انواع فر، سرخ کن، دستگاه گریل، بخار پز، توستر، ساندویچ میکر، دیگ های صنعتی چلوپز و خورشت پز، مایکروفر، انواع گرم کن ها، کباب پز و جوجه پز، پاستا پز، دستگاه کباب ترکی و غیره که هر کدام از این دستگاه ها به نوبه خود انواع مختلفی دارند. البته خرید تجهیزات پخت غذا به نوع رستوران و غذاهای موجود در منو بستگی دارد. برای مثال یک کبابی نیازی به بخارپز یا توستر ندارد بلکه باید کباب پزی حرفه ای و قدرتمند را در اولویت قرار دهد.

راهنمای خرید تجهیزات پخت و پز مناسب : کابان تجهیز

با توجه به تجهیزات پخت و پز فراوان که هر لحظه طراحی و تولید می شوند، انتخاب و خرید این دستگا ها می تواند یک چالش باشد. با این حال، اگر تحقیق و برنامه ریزی دقیقی انجام دهید، اینطور نیست. در این زمینه شرکت کابان تجهیر به شما توصیه می کند موارد زیر را در نظر بگیرید تا خرید راحتی داشته باشید.

هنگام خرید تجهیزات پخت و پز ، محصولاتی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشند و  بتوانند سختی های استفاده روزانه را تحمل کنند. هنگام انتخاب تجهیزات جدید، به سراغ مارک ها و مدل هایی بروید که معتبر و شناخته شده هستند. تجهیزات پخت و پز می توانند بخش عظیمی از سرمایه اولیه شما را به خود اختصاص دهند. به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که محصولات با کیفیت بالا را انتخاب کرده اید تا نیاز به تعویض مکرر در طول زمان نداشته باشید. 

به ابعاد تجهیزات پخت و پز توجه داشته باشید که اندازه آشپزخانه شما و فضایی که برای هر دستگاه در اختیار دارید، تعیین کننده هستند.

ایمنی تجهیزات پخت و پز باید در اولویت باشد. هنگام انتخاب محصولات، هرگز نباید ایمنی تجهیزات را نادیده بگیرید.  

جنبه مهم دیگری که باید در مورد آن فکر کنید، بهره وری انرژی تجهیزات پخت و پز است. در نظر گرفتن منابع انرژی کارآمد باعث کاهش اتلاف انرژی می شود و به شما کمک می کند در صورتحساب های ماهانه خود صرفه جویی زیادی داشته باشید.

 فروش انواع تجهیزات پخت و پز در کابان تجهیز

چه یک رستوران جدید باشید که به تجهیز شدن نیاز دارد یا صاحب هتلی هستید که نیاز به بازسازی آشپزخانه و یا خرید دستگاه های جدید دارید، مشاوران شرکت کابان تجهیز راهنمای شما خواهند بود تا بتوانید بهترین و مناسبترین تجهیزات را خریداری نمایید. خرید انواع تجهیزات  پخت و پز از شرکت کابان تجهیز هم به صورت حضوری امکانپذیر است و هم اگر امکان حضور در فروشگاه برای شما سخت می باشد، خرید اینترنتی از طریق همین سایت میسر گردیده است.

10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()