0
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
02166009000 - 09122200108 سفارش خرید
>> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در توزین و اندازه گیری
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

توزین و اندازه گیری

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

توزین و اندازه گیری | خرید و فروش انواع دستگاه های توزین و اندازه گیری (لیست قیمت 31 فروردين 1403)

ترازوها قدیمی ترین دستگاه های اندازه گیری محسوب می شوند که برای تعیین وزن اجسام، انسان و حیوانات استفاده می شوند.این سیستم توزین و اندازه گیری قدمتی چند هزار ساله دارد بطوریکه قدیمی ترین آثار ترازو در دره رود سند، نزدیک به پاکستان امروزی کشف شده است که قدمت آن به حدود 2000 سال قبل از میلاد می رسد. با توسعه تجارت در دوران باستان، بازرگانان نیاز به ارزیابی ارزش کالاهایی مانند محصولات زراعی، پوشاک و طلا داشتند تا آنها را مبادله کنند. به همین دیلیل از ترازوهای اولیه با سیستم های ساده استفاده می کردند که بر اساس تعادل کالاها متکی بود. این ابزار از دو صفحه متصل به یک ستون به نام شاهین تشکیل می شدند که روی یک قطب مرکزی ثابت شده بود. اندازه‌گیری ‌با قرار دادن جسم روی یک صفحه و وزنه های سنگی روی کفه دیگر تا رسیدن به تعادل انجام میشد. باستان شناسان مکعب های سنگی یکنواخت و صیقلی را در سکونتگاه های اولیه انسان ها کشف کرده اند.

سیستم های توزین و اندازه گیری قدیمی براحتی می توانستند نتیجه اشتباه داشته باشند و یا تاجران با استفاده از وزنه های نادرست به نفع خود کار می کردند که نیاز به سیستمی دقیق‌تر را طلب می کرد. از اینرو استانداردسازی وزنه‌ها دغدغه دولت‌ها در طول این دوره بود. تعدادی از انواع ترازوها ثبت شده اند که در طول تاریخ نسبت به یکدیگر برتری‌ها و پیشرفت‌ها یی داشته اند. اما تا اواخر قرن هفدهم پس از میلاد در همان حد ترازوهای مکانیکی باقی ماندند، تا اینکه انقلاب صنعتی آغازگر ایجاد پیشرفت های فنی عمده در این زمینه گردید. پس از اختراع ترازوی فنری توسط ریچارد سالتر، در حدود سال 1770، سیستم های توزین، دیگر به وزنه ها متکی نبودند و با اندازه گیری فشار وارد شده به فنر محاسبه وزن را انجام می داند. همانطور که در قانون هوک تعریف شده است: میزان تغییر طول فنر (یعنی کشیدگی آن) با نیروی وارد شده به آن متناسب است. این ترازوها به دلیل هزینه پایین هنوز هم در مصارف خانگی و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

ظهور ترازوهای دیجیتالی مدرن به قرن گذشته برمی گردد که برخلاف ترازوهای فنری، دقت در توزین تحت تأثیر تغییرات میدان گرانشی قرار نمی‌گیرد. آنها از مقاومت الکتریکی برای تشخیص تغییرات، با توجه به فشار وارد شده به ترازو استفاده می کنند. ایجاد اولین ترازو دیجیتال نامشخص است، اما در سال 1980 ریچارد لوشبوگ و ادوارد پرایور اولین کسانی بودند که برای مقیاس دیجیتال خود درخواست ثبت اختراع کردند.

از آن زمان تا به امروز، انواع ابزار توزین و اندازه گیری دیجیتال هر روز در حال پیشرفت و تغییر هستند و مانعی جلودار آنها نیست، بطوریکه قادرند اندازه گیری جرم های بسیار ریز میلی گرمی را نیز انجام دهند. علاوه بر دقت و سرعت بالایی که ترازوهای دیجیتال در وزن کشی دارند، امکانات گسترده ای در اختیار کاربران قرار می دهند. بیشترین پیشرفت در ترازوها که تا به امروز دیده ایم مربوط به ادغام صفحه نمایش های لمسی پیشرفته و "اینترنت اشیا" می باشد. چنین ویژگی امکان اتصال به اینترنت و سایر سیستم های دیجیتال را فراهم می کند که داده ها را جمع آوری کرده و پس از تجزیه و تحلیل به اشتراک می گذارد.

همه اصطلاحاتی که باید در مورد سیستم های توزین و اندازه گیری بدانید : کابان تجهیز

با توجه به اینکه ترازوها به بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارهای امروزی تبدیل شده اند،  دانستن برخی اصطلاحات فنی مورد استفاده در صنعت توزین و انداره گیری از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف ما در کابان تجهیز این است که به شما کمک کنیم در مورد مهم ترین ویژگی ها و جزئیات ترازو و باسکول اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • دقت : دقت مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌ها، به صورت میزان نزدیک بودن نتایج آن اندازه‌گیری‌ها به یکدیگر، تعریف می‌شود. در واقع، هرچه نتایج به دست آمده فاصله کمتری با یکدیگر داشته باشند، دقت آن سیستم بیشتر است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که دقت همراه با تکرارپذیری و تجدیدپذیری همراه می باشد. برای مثال اگر با ترازویی وزن یک جسم را هر چند بار که وزن کنیم 100 گرم نشان دهد، آن ترازو سیستمی دقیق خواهد بود.
  • کالیبراسیون : مقایسه و تنظیم یک ابزار اندازه گیری با یک نقطه مرجع تعریف شده یا واحد اندازه گیری استاندارد با یک جرم شناخته شده، به عنوان کالیبراسیون در نظر گرفته می شود  که در ترازوهای بسیار دقیق و حساس مانند ترازوهای آزمایشگاهی بسیار اهمیت دارد. کالیبره کردن ترازو معمولا توسط وزنه های استاندارد صورت می گیرد که وزن آنها توسط سازمان اندازه شناسی قانونی (OIML) تعیین می گردد. هدف از کالیبراسیون توزین دقیق توسط ترازو می باشد. عواملی نظیر تغییر دما و جابجایی بر کالیبراسیون ترازو تاثیر می گذارند. برخی از ترازوهای آزمایشگاهی اتوکالبیره هستند به این معنی که با مجهز شدن به سنگ کالیبره داخلی توسط شرکت سازنده، نیازی به کالبیراسیون دستی ندارند.
  • لودسل یا سلول های بار : لودسل، قطعه اصلی و حیاتی انواع سیستم های توزین و اندازه گیری محسوب می گردد. این قطعه یک مبدل حساس است که نیرو و فشار وارد شده به ترازو را به یک سیگنال الکتریکی متناسب تبدیل می‌کند تا توسط سخت‌افزار و نرم‌افزار برای نمایش وزن بر روی صفحه نمایش  تبدیل و تنظیم ‌شود.
  • نمایشگر : بخشی از سیستم های توزین و اندازه گیری دیجیتال که وزن و سایر اطلاعات را به صورت اعداد نمایش می دهد و معمولا از نوع LED یا LCD می باشد.
  • واحدهای توزین و اندازه گیری : اغلب ترازوها به گونه ای تنظیم شده اند تا وزن یک جرم ناشناخته را در واحدهای توزین مختلف مانند گرم، کیلوگرم، میلی گرم، پوند، اونس، قیراط و غیره نمایش دهند. 

مزایای و برتری های ابزار توزین و اندازه گیری مدرن : کابان تجهیز

اگر بخواهیم ترازوها و باسکول های دیجیتال امروزی را با نمونه های قدیمی مقایسه کنیم مسلما سیستم های توزین مدرن در بالاترین سطح قرار می گیرند که به واسطه بهره گیری از قطعات الکترونیکی و فناوریهای پیشرفته حاصل شده است. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  1. افزایش دقت : ترازوها و باسکول های توزین آنالوگ سنتی ممکن است در معرض خطاهای مختلفی باشند، از جمله اشتباهات ناشی از تفسیر کاربر. اما استفاده از سنسورهای حساس (لودسل) در سیستم های توزین دیجیتال احتمال خطا را به ناچیزترین حد ممکن می رساند. در ضمن، این ابزار اغلب دارای ویژگی های کالیبراسیون داخلی هستند که به اطمینان از دقت کمک می کند.
  2. خواندن آسان تر: سیستم ها توزین دیجیتالی راحت‌تر از مقیاس‌های آنالوگ خوانده می‌شوند، زیرا از نمایشگری استفاده می‌کنند که بازخوانی‌ها را به صورت عددی ارائه می‌کند. به طور کلی، آنها دارای یک صفحه نمایش با نور پس زمینه هستند که حتی در شرایط کم نور نیز قابل خواندن می باشند.
  3. تنوع در ظرفیت و دقت : ابزار توزین و اندازه گیری دیجیتال با ظرفیتهای بسیار متنوع تولید می گردند و از وزن ریزترین اجسام در آزمایشگاه ها گرفته تا سنگین ترین بارهای کامیون ها را اندازه گیری کنند.
  4. ویژگی های جانبی پیشرفته: ترازوهای الکترونیکی از امکانات اضافی و پیشرفته ای برخوردار هستند که در ترازوهای آنالوگ وجود ندارند. به عنوان مثال ساده، ترازوهای فروشگاهی می توانند علاوه بر  تعیین وزن کالاها قیمت آنها را نیز محاسبه کنند. 

انواع سیستم های توزین و اندازه گیری : کابان تجهیز

  • ترازو : مهمترین دسته بندی ترازوها بر اساس نوع کاربری صورت می گیرد که می توان آنها را به گروه های فروشگاهی، صنعتی، آزمایشگاهی، پزشکی، زیرپایی یا نفرکش، آشپزخانه و قطعه شمار تقسیم بندی نمود. در سایت شرکت کابان تجهیز هر یک از این ترازوها به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است.
  • باسکول: این دستگاه ها که برای وزن کشی اجسام بزرگ و حجیم مورد استفاده قرار می گیرند در واقع همان ترازوها هستند که قدرت و ظرفیت بالاتری دارند. باسکول ها را نیز می توان به انواع صنعتی، فروشگاهی، باشگاهی، پزشکی، دامکش، آویز، جک پالت و سنگی دسته بندی کرد. 

خرید و فروش انواع تجهیزات توزین و اندازه گیری : کابان تجهیز

چنانچه قصد خرید ترازو یا باسکول را دارید و یا می خواهید سیستم های توزین و اندازه گیری مورد استفاده تان را به روز کنید، کارشناسان ما در کابان تجهیز از مشاوره پیش از خرید گرفته تا ارسال سفارش و خدمات پس از فروش همراه شما خواهند بود. جهت بررسی انواع مختلف ترازو و باسکول می توانید وارد سایت شده و پس از مطالعه مشخصات فنی و ویژگیهای هر دستگاه، مدلی را که می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، انتخاب نمایید و با مناسبترین قیمت به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()